General :  K-Meleon Web Browser Forum
General discussion about K-Meleon 
Impossible to connect to my mails - please help ! (english + french)
Posted by: Bri
Date: December 25, 2015 06:45PM

Hello,

I'm just a beginner and french, so sorry for my english langage...
I have installed K-Meleon on my mini-HP ("light" version of Windows 7).
I have blocked the cookies in "confidentiality" because I prefer using internet without cookies (if it's possible...). And I was happy to see that it was very easy to stop the cookies with K-Meleon.

My problem (a big problem) is that I can't access to my mail box. I have tried with different box : Gmail, Laposte, SFR... (when I enter my name and pass word in the formulary, it doesn't connect to my mails). It seems to be caused by the blocking of the cookies.

So I used "permissions" (in "tools", "confidentiality"), to let my mail box use cookies. I noticed the adresse, for example "www.laposte.net", to accept cookies only for this site. But that doesn't work too...
I don't know how to do... please help me !

Thank you very much in advance for your help !!
Best regards,
Bri
_________________________________________________________________________

Version en français, pour les français, car je ne suis pas sûre d'avoir réussi à dire ce que je voulais dire en anglais... !

Bonjour à tous,

Je suis loin d'être une experte en informatique, alors je vais peut-être dire des bêtises... merci par avance pour votre indulgence et votre aide !
Après l'avoir formaté, j'ai installé K-Meleon sur mon mini-HP, sous une version allégée de Windows 7, ayant lu qu'il était plus léger que Firefox, car ce petit PC ramait beaucoup avec Firefox. J'en suis relativement contente pour le moment et j'ai pu bloquer les cookies grâce aux paramètres de confidentialité que j'ai largement explorés.

Mais j'ai un gros problème pour le moment : je ne peux absolument pas accéder à mes boîtes mails (après avoir renseigné les identifiants, rien ne se passe, le formulaire se réinitialise)... J'en ai essayé plusieurs, et aucune ne fonctionne. Apparemment, ce serait à cause du blocage des cookies.

J'ai donc indiqué les adresses des boîtes mails dans les "permissions" des cookies (dans "outils", "confidentialité") afin d'autoriser les cookies uniquement pour ces sites. Mais cela ne fonctionne pas non plus... Je ne sais pas si c'est parce que je rentre mal l'adresse, ou pour quelle autre raison cela ne fonctionne pas... avez-vous connu ce problème ? comment faire, d'après vous ? (à part utiliser les cookies par défaut, ce qui devrait fonctionner, j'imagine...).

Merci beaucoup par avance pour votre aide !
Bien à vous,
Bri

Options: ReplyQuote
Re: Impossible to connect to my mails - please help ! (english + french)
Posted by: siria
Date: December 25, 2015 07:40PM

Hi Bri
Your english is fine and understandable, don't worry smiling smiley
Most of us here are from non-english countries.

You're also right in suspecting that the login probably fails because of cookie permissions. Such permissions always depend from the website service (some only want their own cookies allowed, some insist to have 3rd-party cookies from other websites allowed too, some want javascript allowed, some want to know from which page you're arriving etc. etc.)
Have just tried webmail.laposte.net, and this one seems a simple case. It only wants normal cookies.
Try if it works with cookie-permissions for "webmail.laposte.net" instead of "www.laposte.net". If not enough, try "laposte.net" for all their sub-domains.

PS: Just a little tip, if you set the Privacy toolbar visible (it has buttons for cookies, javascript, popups etc.) toggling a global permissions for just a few minutes becomes a lot easier and faster, without needing single permissions. But of course for frequently visited sites the exceptions method is better.

PS2:
To figure out which cookie-adress they want, allow ALL cookies for testing and log in. Then look at the "Currently stored cookies". It's accessible in cookie settings in F2, and also in the privacy menu "View Data"



(sig) New unofficial K-Meleon 76.4 (KMG76.4) available, in own subforum.
Based on Goanna engine, called 'test' builds forever but more stable as 75.1 acc. forum members. It's 1-2 generations ahead of predecessor KM76RC-2016
K-Meleon FAQ (link missing in forum sidebar)
Tips&Tricks - Learning new stuff every day
New to K-Meleon? What do you like? What not?



Edited 1 time(s). Last edit at 12/25/2015 07:49PM by siria.

Options: ReplyQuote
Re: Impossible to connect to my mails - please help ! (english + french)
Posted by: Bri
Date: December 26, 2015 11:18AM

Hello Siria,

Thank you very much for your very clear and useful answer !
That works now !

The login failed because of cookies permissions. For my mail box Laposte, that works using "webmail.laposte.net" in the cookies permissions.

It's a good idea to see in the privacy menu "View Data" after having allowed cookies, to find the cookie-adress they want. Some sites need different cookie-adress and don't work if we refuse all cookies or some of them. At first time, I will manage case by case : enter cookie-adress I want and refuse those I don't want, because this function "cookie-permission" seems to work good... and if it's too complicated, I will accept all cookies for sites that need cookies with the specific button in "confidentiality".

Thank you again !!
Bri

Options: ReplyQuote
Re: Impossible to connect to my mails - please help ! (english + french)
Posted by: siria
Date: December 27, 2015 07:36PM

Great! And thank you too, for reporting back smiling smiley (most people never do)

Options: ReplyQuote


K-Meleon forum is powered by Phorum.